tirsdag 20. januar 2009

Verdens første dobbel cork 1440+film!

Hallais!



Reisebrev fra Daniel Tengs;



PC og jeg (Daniel) vi bor på samme rom. På kvelden den 18. jan. går jeg på rommet, rett før vi skal legge oss, der finner jeg PC sittende forann pc`en. Han sitter å studerer noen klipp fra youtube. Jeg spør han hva slags klipp det er, og han sier at han ser på double cork 12. Jeg blir nysgjerrig og spør han om han har planer om å gjøre det. PC sier at det har vært i tankene, og breck er et perfekt sted å gjøre det. Vi snakker ikke noe mer om det, og vi legger oss.Neste dag, BLUEBIRD! Vi spiser en god frokost sammen, Brekkjen var også med.Vi drar ut til bussen, og jeg syntes at PC var usedvanlig stille. I det vi går av bussen, ser jeg på PC, og han sier at han har planer om å prøve dobbel cork 12, Men at vi skal være stille om det.Etter 1 time med session i store parken i breck (freeway), ser jeg gjennom kamera objektivet, PC gjøre sitt første forsøk på dobbel cork 12, Den var ikke så veldig cleen, så han dro opp igjen for og prøve en gang til. Forsøk 2 landet han ganske cleent men overroterte litt. Forsøk 3 overroterte han ganske mye. Jeg kjørte ned til han for og se hvordan det gikk, og det eneste jeg møtte, var et stort glis, og han hvisket til meg, ”Nå blir det 14 Daniel”. Vi tok heisen opp sammen, og jeg gjorde meg klar til å ta bilder. Han ga meg tegnet og droppet. YES BABY, det var definitivt en dobbel cork 1440. Landingen var ikke så bra, så han tok heisen på nytt opp igjen for og prøve en gang til. Jeg byttet vinkel, alle var klare og spente. PC ga tegnet, og droppet inn, det er det feteste jeg har sett noen gang, bildet ble helt sykt, og jeg kjørte over kulen til hoppet, og så at PC ikke hadde falt. Nede i bunn sto han grise stoka og han hadde gjort verdens første dobbel cork 1440.



Dette var det gladeste øyeblikket vi har hatt i Breck, og forskere har sagt at 19 januar er den mest depressive dagen i året. De tok feil.






PC Fosse - Doublecork 1440 from Eivind Aurstad on Vimeo.

2 kommentarer:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=I8x6DLonN3A

    Inte världens första. Men grymt.

    SvarSlett
  2. det var en sw dbl cork 14, det er noe helt annent;)

    SvarSlett